Baarin kannatusmaksut
Eli summa summarum: Jos Pera pääsee sisään vapaaseen tai maksulliseen tilaisuuteen tai paikkaan jonne ei tarvita kutsua tai jäsenyyttä, ilman että sisäänpääsyn yhteydessä tilaisuuden järjestäjä on tarkistanut onko Peralla kuvausvälinettä ja jos on, poistanut sen Peralta tai evännyt sisäänpääsyn sillä perusteella että Pera ei luovuta kuvausvälinettä pois, on Peralla häiriötä tai vaaraa aiheuttamatta kuvata mitä vain. Ja sen estäminen on rangaistavaa.
Olen ollut ulkomailla "fetishbileissa" jossa jokainen sai kuvata ihen miten lystäsi. Loppupeleissä se tarkoiti sitä, ettei kukaan touhunut mitään, ei edes vaatteet päällä köysien kanssa. Riski olla somessa 3 minuutin kuluttua oli aivan liian iso. Ja vaikka on itse sinut itsensä kanssa, ei ole ehkä kuitenkaan kiinnostunut leviämään jonkun toisen profiilin kautta jakonappulan avulla.Olen siis absoluuttisesti bileissä ja tapahtumissa random kuvaamista vastaan. Virallinen kuvaaja joka ottaa bilekansasta pyynnöstä kuvia (kun on siihen asusteisiin kuitenkin niin paljon satsattu) on asia erikseen.
Minulle sopii ihan hyvin että kinkybileissä yleisö ei saa valokuvata ketään tai mitään vaan paikalla on virallinen kuvaaja sitä varten.- - -Sitä vastoin sidontatyöpajassa jos olen saanut aikaan onnistuneen ja näyttävän sidonnan, mielelläni haluaisin ottaa siitä valokuvan, jos se vain mallille sopii.
En ole alun alkaenkaan ollut mitään sellaista esittämässä, vaan vain että omasta sidontamallista saisi ottaa kuvia jos hän antaa siihen luvan ja kuvassa ei näy muita ihmisiä.