Baarin kannatusmaksut
Josta mielenkiintoista miten sosialismi voi olla oikeistolaista. Natsienhan tekoja kritisoidaan nimenomaan äärioikeiston tekosina.
Majestylle. Olen aivan samaa mieltä kanssasi, Se koskee myös islamilaisissa maissa käytäviä järkyttäviä sisällissotia. Kyse on muusta kuin pelkästä uskonnosta
Irlannissa ja Jugoslaviassa viimeksi ja myös vaikka Suomessa toisessa maailmansodassa taisteltiin hyvin suuresti uskonnollisesti motivoituneesti. Koettiin taisteltavan meille pyhien arvojen puolesta sen lisäksi, että koettiin taisteltavan oman ja kansan paremman tulevaisuuden puolesta. Vaikka inhoan Isisiä, en voi peittää silmiäni siltä tosiasialta, että siellä taistelevat kuvittelevat myös taistelevansa paremman tulevaisuuden puolesta ja pyhien arvojensa puolesta. Luulen, että olemme kyllä samaa mieltä Isisin tai yleensäkin terroorismin tuomittavuudesta.
Se, että puolussotaa (ja myöhemmin vastahyökkäykseen) käyvä osapuoli käyttää uskontoa vahvasti omassa sotapropagandassaan ei tarkoita sitä, että uskonto olisi sodan varsinainen syy tai motiivi. Ei se tee sodasta uskonnollista välttämättä hyökkäävänkään osapuolen ollessa kyseessä.
Yksi näkökulma lisää:http://kioski.yle.fi/omat/olen-muslimi-halaa-jos-luotat-video
''He who sacrifices freedom for security deserves neither''