Kirjoittaja Aihe: Helsinki Shibari Festival 2015 - 6.-8.3.  (Luettu 17654 kertaa)

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2818
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Helsinki Shibari Festival 2015 - 6.-8.3.
« Vastaus #45 : 08.03.2015, 22:42 »
Käytävässä sai kuvata, ei kovin vaikeaa mennä sinne ovesta.

foobar

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 232
  • Galleria
Vs: Helsinki Shibari Festival 2015 - 6.-8.3.
« Vastaus #46 : 08.03.2015, 22:46 »
Käytävässä sai kuvata, ei kovin vaikeaa mennä sinne ovesta.
OK. Olisi ollut hyvä jos tämä olisi kerrottu minulle jossain vaiheessa eikä vain peloteltu kuvauskielloilla. Mutta joka tapauksessa kyseisessä tilanteessa mallini oli kiinni roikutusrenkaassa (ihan vain esteettisyyden vuoksi, hän ei halunnut tulla nostetuksi ilmaan enkä olisi sitä uskaltanut tehdäkään), ja niitä renkaita on vähän vaikea kantaa käytävään.
Pitää muistaa tämä asia ensi vuoden festivaaleja varten.

Niwliog

  • Vieras
Vs: Helsinki Shibari Festival 2015 - 6.-8.3.
« Vastaus #47 : 08.03.2015, 22:53 »
Joopa... Nyt on pakko kehua tapahtumaa koska itsellään fiilikset ihan katossa viikonlopun jäljiltä :love: ...Nähnyt ihan mielettömiä esityksiä, oppinut paljon uutta, - sekä ammattitaitoisilta opettajilta, muilta paikan päällä olevilta sekä tärkein, niin oppinut itsestään ja kumppanistaan (sitojastaan) täysin uusia asioita. Pakko myös myöntää että kotimatka takaisin tänne maalle tuntui menevän ihan usvassa :D (onneksi ei tarvinut itse ajaa) Kiitos kaikille järjestäjille ja mukana olleille mahtavasta kokemuksesta! Toivon myös että nämä festarit järjestettäisiin joskus uudelleen, oltaisiin varmasti mukana  :love:

(ps. vähän sekava kirjoitus kun ajatuksetkin ihan sekaisin tällä hetkellä, hyvällä tavalla :)) )

Bootes

  • Vieras
Vs: Helsinki Shibari Festival 2015 - 6.-8.3.
« Vastaus #48 : 09.03.2015, 08:43 »
Kaiken kaikkiaan antoisa festivaali, kiitos järjestäjille.

Kuvauskielto on perusteltu ihan siksikin, että workshop on opetus- ja oppimistilaisuus, jolloin kuvakulmien etsiminen ja kuvaaminen häiritsee omaa ja muiden keskittymistä. Kun malli on köysissä, pitää sitojan keskittyä siihen.

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2818
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Helsinki Shibari Festival 2015 - 6.-8.3.
« Vastaus #49 : 09.03.2015, 09:07 »
Toisaalta, jos ei tehdä taidetta, vaan surkeamuistisena kokeilee tallentaa VAIN sitä mitä opettajat tekee. Kuva  silloin toinen tällöin sidonta järjestyksestä ja miltä se valmis sidonta näyttää (kuvataan siis vain kun demotaan sidontaa, ei silloin kun sitä omaa partneria sidotaan)...ei häiritse keskittymistä/oman mallin huomioimista, eikä kuvissa ole muuta kuin köyttä ja pari raajaa. Zoomi on ystävä ja kameran äänetön tila (piipittely ja sulkimen räsähtely kyllä häiritsee).

Mutta kun tässä nyt hetken saanut päätä järjestykseen niin pari ajatusta:
- parhaat bileet ja tapahtuma mihin itse koskaan osallistunut
- bileiden ohjelma oli mielestäni kanssa tosi täyttä esityksineen, jos ne kaikki meinasi seurata
- esitykset oli kyllä vaikuttavia, lievästi sanoen
- todella hauskaa huomata miten erilailla ihmiset asennoituu sidontaa ja mitä siitä hakevat
- varsin erilaisin lähestymistavoin asiaa käsitteleviä workshoppeja

Ainoa ongelma tässä nyt on, että noita pitäs saada lisää ja jos ei sinne itse pääse niin kaularoikotusta tulee mietittyä...

Kiitos ja kumarrus.

little_kitty

  • Vieras
Vs: Helsinki Shibari Festival 2015 - 6.-8.3.
« Vastaus #50 : 09.03.2015, 10:00 »
Aivan mieletön kokemus päästä osallistumaan tähän! Pelkästään mallina olo workshopeissa oli jo niin huimaa, että jäi vähän harmittamaan se, ettei päässyt bileisiin.
Jokainen workshop, johon osallistuimme, oli todella erilainen muihin verrattuna, vaikka opettaja olikin kolmessa neljästä sama. Tunnelma ja intensiivisyys vaihteli sellaisella tavalla, että jokaiseen oli helppoa heittäytyä tilanteeseen sopivalla tavalla.
Opettajat olivat todella ihania ja helposti lähestyttäviä, taitavia ja opettamisen osaavia. Taitavien opettajien johdolla oli helppoa lähteä syventämään myös itsenä ja sitojansa yhteyttä.
En koe, että workshopit olisivat olleet liian lyhyitä tai pitkiä, koska ajantajuni katosi aivan täysin jokaisessa. Itse aihetta syventävät lämmittelyt ja harjoitukset auttoivat syventymään, keskittymään ja kestämään yhä vain haastavammaksi muuttuneita harjoituksia. Erityisesti sunnuntain workshopit roikotus-huoneessa vaativat mallilta tietynlaiseen mielentilaan pääsemistä.

Miinuksena ehkä se, ja vain se, ettei välipalaa voinut (kai) maksaa kortilla :( mutta eipä tämä mikään mittava miinus ole :))

Kiitos kaikille, jotka tekivät viikonlopun mahdolliseksi - ja pahoittelen, jos spontaanit kiljahdukset häiritsivät joidenkin työskentelyä

windmillsw

  • Vieras
Vs: Helsinki Shibari Festival 2015 - 6.-8.3.
« Vastaus #51 : 09.03.2015, 11:52 »
Kuva poistettu admin toimesta. Tilasuudessa oli kuvaskielto joka ei koskenut ainoastaan omaa mallia. GP on ilmoittanut että kaikki hänestä/häntä koskeva JULKAISTAVA MATERIAALI kuuluu hänen esitarkastukseen.

Georg Parkas ja Predicament Bondage
Ymmärrän tuon, mutta minulle tultiin sanomaan että edes omasta mallista ei saa ottaa kuvia ilman että kysyn lupaa jokaiselta paikalta olevalta. Miten se loukkaa jonkun yksityisyyttä että otan kuvan jossa hän ei edes näy?
Kysyin kyllä malliltani luvan ja sain sen. Olisin ollut valmis suunnttelemaan kuvan niin huolella ettei siinä vahingossakaan näy pikseliäkään kenestäkään muusta. Silti tultiin heti kieltämään kuvaaminen.

Kysyin kaikilta ohjaajilta, että saanko kuvata. Myös malleilta joita kuvasin (opettajien mallit).
Yksi malli Parkaksen siis, antoi luvan kuvata, jos kasvoja ei näy.
Sain luvan kuvata ja GP antoi luvan laittaa kuvia esille, jopa FB...
FB:hen lähetin hänelle myös oheisen kuvan, joka oli baarissa ja jonka kuvana Hän myös jakoi FB:ssä omilla sivuillaan...

huoh.

tmim

  • Vieras
Vs: Helsinki Shibari Festival 2015 - 6.-8.3.
« Vastaus #52 : 09.03.2015, 11:57 »
Kaikkineen erinomaisen mukava viikonloppu. Paljon odotettua parempi vieläpä, alkujaan mukaan lähdössä olleen ystäväni jouduttua perumaan pariksi tuli minulle aiemmin ihan tuntematon nainen. Viikonlopun aikana kuitenkin alkoi synkkaamaan oikein miellyttävästi ja sunnuntain newasan aikaan aloimme saamaan oikeasti hyvän yhteyden. Oli oikein mainio päätös kokonaisuudessaan mahtavalle viikonlopulle.

Ja toivottavasti yksi ylimääräinen lauseeni bottoms up keskustelun aikaan ei loukannut ketään paikallaollutta. Olin mukana kuuntelevana toppina koska haluan oppia ymmärtämään omia pupujani paremmin ja yksi tapa ymmärryksen kasvattamiseen on kuunnella muiden bottomien tuntoja sidottuna olemisesta. Kiitos joka tapauksessa että sain olla kuuntelemassa.

Niin, valokuvauskielto oli ihan suoraan sanottu tapahtuman verkkosivuilla ja taisi olla suunnilleen joka seinältä löytyneissä säännöissä itse tapahtumapaikallakin joten tuskin oli yhdellekään lukutaitoiselle yllätys.

windmillsw

  • Vieras
Vs: Helsinki Shibari Festival 2015 - 6.-8.3.
« Vastaus #53 : 09.03.2015, 12:07 »

Niin, valokuvauskielto oli ihan suoraan sanottu tapahtuman verkkosivuilla ja taisi olla suunnilleen joka seinältä löytyneissä säännöissä itse tapahtumapaikallakin joten tuskin oli yhdellekään lukutaitoiselle yllätys.

No, minä olin pyytänyt henk koht workshopin pitäjiltä luvan ja perustelin sen myös. Sain luvan.
Ei siitä kai sen enempää tarvitse jauhaa.

Hyvä ja mukava, että Suomessa järkätään näitä.

Nut

  • Vieras
Vs: Helsinki Shibari Festival 2015 - 6.-8.3.
« Vastaus #54 : 09.03.2015, 13:47 »
Mä leijun tämän viikonlopun jäljiltä vieläkin <3
Positiivisia asioita tapahtui niin paljon, etten niitä sen syvemmin listaa. Tämä oli kokonaisuutena todella onnistunut ja ensimmäiseksi tämän kokoluokan tapahtumaksi asettaa kyllä odotukset ja riman hyvin korkealle toivottavasti tapahtuvalle jatkolle :)

Ainoa nipotettavani on tuosta valokuvaamisesta. Tapahtumassa oli valokuvauskielto, mutta kyseinen kielto jäi pelkäksi sanahelinäksi mielestäni. Asiasta ei tiedotettu ennen kuin räpsimisestä häiriintyneet kommentoivat asiaa ja sen jälkeenkin tilanne vaihteli workshopista toiseen ja oli sekava. Itseäni ottaa päähän, jos edes ei vaivauduta kysymään muilta osallistujilta tai opettajilta onko kuvaaminen (eli sääntöjen rikkominen) ok, vaan oletetaan että koska se on kuvaajalle/kuvattavalle ok sopii se kaikille muillekin.

Workshopeissa ihmiset olivat hyvin tiiviisti, ja on naurettavaa kuvitella toisten luottavan siihen että juuri se kameran kanssa heiluva tuntematon tyyppi osaa rajata kuvansa eikä räpsi kuvia miten sattuu.

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2818
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Helsinki Shibari Festival 2015 - 6.-8.3.
« Vastaus #55 : 09.03.2015, 14:04 »
Se itse kuvaaminen ei niinkään ota päähän vaan se jos oikeasti aletaan jotain taidetta tekemään (sillekkin on aikansa, muualla), taikka ei osata hiljentää sitä laitetta millä roiskitaan.
piip-piip tarkennus on kohillaan, klik suljin laukeaa...tota sitten sarjana niin peltorit tarvii.
Vaikka olisi lupa kuvata, asioita voi tehdä niin monella tapaa ja oikeastikkin huomaamatta (=ei muita häiriten, ei sama kuin salaa) jos vain tahtoo ja kunnioittaa muita.

windmillsw

  • Vieras
Vs: Helsinki Shibari Festival 2015 - 6.-8.3.
« Vastaus #56 : 09.03.2015, 14:08 »
No...

Vielä hiukan mielipidettä.
Minä ainakin kysyin sitojilta ja heidän malleilta luvan.
Kuvasin Workshopin sitojia työssään ja heidän mallejaan!

Perustelin oman tarkoitusperäni!
Sain luvan.


Sitomisesta kiinnostuneet katsovat siis itse silloin demoamista, tuskin kuvaajaa.
Jos on huono keskittymään, sitä kannattaa sitten ihan opetella parantamaan.

Kamerani ei kauhean montaa kuvaa laukonut.

Suomi on valittajien maa... ihanaa...
Turhahan sitä tapahtuman hyvistä puolista kannataakaan puhua...


Kiitos ja kumarrus koko tapahtumasta.



Nut

  • Vieras
Vs: Helsinki Shibari Festival 2015 - 6.-8.3.
« Vastaus #57 : 09.03.2015, 14:20 »
Windmillsw, kommenttini (eikä käsittääkseni esimerkiksi Juuttisedän) ei ollut erikseen sinulle osoitettu. Et ollut ainoa workshopeissa kuvannut, vaan kyse oli yleisestä kommentoinnista.

Sitomisesta kiinnostuneet katsovat siis itse silloin demoamista, tuskin kuvaajaa.
Jos on huono keskittymään, sitä kannattaa sitten ihan opetella parantamaan.

Kuvaamiskielto ei tietojeni mukaan perustu keskittymisen turvaamiseen lainkaan, vaan ihmisten yksityisyyden suojeluun. Kaikki eivät ole elämäntilanteessa, jossa he haluavat tulla ikuistetuksi "sairaassa bondagetapahtumassa", oli sitten vaatteet päällä tai istui vain katsomassa mitä toiset tekevät. Heillä on oikeus luottaa siihen, että tapahtuma on turvallinen osallistua järjestäjien näin ilmoitettua. Kuvaamattomuus ja sääntöjen noudattaminen on toisten ihmisten kunnioittamista.

Ailouna

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 822
  • Galleria
Vs: Helsinki Shibari Festival 2015 - 6.-8.3.
« Vastaus #58 : 09.03.2015, 14:47 »
Halu kuvata perustuu siihen, että tuolla ollaan oppimassa ja sen yhden kuvan avulla muistaa paljon helpommin opetettua kuin pelkästä ulkomuistista.

Kuvauskielto oli voimassa ellei siitä yhteisesti muuta sovittu. Sunnuntaina sattui niin että aamun ensimmäisessä workshopissa valokuvaaminen yhteisesti sallittiin. Lounaan jälkeen samassa tilassa sama opettaja jatkoi, suurin osa osallistujista oli samoja, mutta joukossa oli muutama uusi ihminen. Tässä yhteydessä monet hahmottuvat väärin ja muistivat että valokuvaaminen seinän suuntaan niin ettei kuvasta varmasti tunnistanut edes kuvattavaa oli edelleen yhteisesti sovitusti sallittua. Pahoittelut osaltani tästä virheestä.

Nut

  • Vieras
Vs: Helsinki Shibari Festival 2015 - 6.-8.3.
« Vastaus #59 : 09.03.2015, 15:01 »
Ailouna :)
Ja pahoittelut että kommentoin asiasta suorasukaisesti. Jälkeenpäin tajusin, että olisi sitä voinut sanoa nätimminkin.