Baarin kannatusmaksut
Lainaus käyttäjältä: Stylos - 13.03.2013, 20:18Foucaultilaiset tunnetaan akateemisessa maailmassa vähän omana kulttinaan, jotka vannovat oppimestarinsa nimeen pitivät ne teoriat enää kutiaan tai eivät. Eikä tunneta. Foucault on ihan normaalia tavaraa, jota käydään rutiinilla läpi humanistisissa ja yhteiskuntatieteellisissä opetuksissa kaikkien muiden ohella.
Foucaultilaiset tunnetaan akateemisessa maailmassa vähän omana kulttinaan, jotka vannovat oppimestarinsa nimeen pitivät ne teoriat enää kutiaan tai eivät.
Mitä tulee Master T:n kommenttiin, jos nyt ei lähdetä kommentoimaan, kuinka tarkasti se vasta historiallista todellisuutta, niin nostaisin kyllä enemmän esiin alhaalta päin lähtevän ryhmän muodostuksen, kuinka esimerkiksi me kinkyt muovaamme omaa ryhmäidentiteettiämme ja samalla ehkä rajoitamme omaa seksuaalisuuttamme. Luodaan oma alakulttuuri tai heimo sääntöineen ja perinteineen tuomaan yhtenäisyyttä pirstaloituvassa maailmassa. Itse näkisin nimenomaan scenen voimakkaammin lokeroitumiseen vaikuttavana tekijänä, kuin jonkin markkinatalouden.
Vern L. Bullough Science in the Bedroom. A History of Sex Research (1994), jonka mainitsin, on seksologian historiaa oppialana. Suomeksi on viime aikoina seksuaalisuuden historian liittyen julkaistu ainakin Eva Cantarellan Suutele minua tuhat kertaa: Rakkaus ja seksi antiikin Roomassa sekä Hämeen-Anttilan Tuhannen ja yhden yön erotiikka. Kumpaakan en ole lukenut ja ovat suuren yleisön tietokirjoja, mutta kaipa niissä on ainakin kirjallisuutta.Tässä olisi sitten pari 2005 kirjoitettua suomalaista tieteellistä artikkelia koskienkeskiajan protituutiota ja yhteiskunnan suhtautumista näihin. Linkinen kai on saanut väittärinkin ulos keskiajan Englannin miesprostitoiduista. http://www.ennenjanyt.net/2005_1/rossi.htmlhttp://www.ennenjanyt.net/2005_2/linkinen.pdfTuossa siis nyt jotain, vaikka parempaakin varmasti löytyy.