Kirjoittaja Aihe: Representations of Gender in Advertising  (Luettu 6640 kertaa)

Simonbee

  • Vieras
Sukupuoolirooleista mainonnassa, ja niiden kääntämisestä. Aiheesta olisi saanut enemmänkin irti, mutta ihan hyvä yritys tämäkin.

http://www.youtube.com/watch?feature=&v=HaB2b1w52yE

Kinkymielessä paras setti on mukana vasta loppumetreillä.  ;)

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Representations of Gender in Advertising
« Vastaus #1 : 11.05.2013, 13:50 »
Jos pätkä ei olisi ollut niin ylinaivistinen, ylifeministinen ja yksinkertaistava, aiheesta olisi voinut saada jotakin asiallistakin aikaiseksi.

kide

  • Vieras
Vs: Representations of Gender in Advertising
« Vastaus #2 : 11.05.2013, 14:12 »
Tuon tapainen roolien kääntäminen ei toimi mainonnassa joka on suunnattu valtaväestölle, suurin osa naisista EI halua nähdä miestä alisteisessa roolissa. Esim. kotitöiden jakamisessa kyllä tasa-arvo sopii suurimmalle osalle naisista...  ;D

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Representations of Gender in Advertising
« Vastaus #3 : 11.05.2013, 17:34 »
Kinkymielessä paras setti on mukana vasta loppumetreillä.  ;)

Missä kohdassa?  ???

Eipä tuossa mitään uutta ollut (enkä tajunnut miten mainonta liittyy naisten kokemaan väkivaltaan). Vastamainosten tekijöiden lisäksi mainostoimistot itse ovat välillä kääntäneet tarkoituksella sukupuoliroolit toisinpäin. Sukupuolistereotypioita on usein yritetty purkaa, mutta lopputulos on yleensä ollut vain koominen tai "väkisin väännetty".

Kukapa sukupuolistereotypioiden vihaaja lopulta keksisi ratkaisun tähän? Miten saisimme mainoksiin vähemmän stereotyyppisiä naisia ja miehiä, että lopputulos olisi oikeasti älykäs ja myyvä?

Jos sarjakuvasankarittaren poseeraus on seksistinen, poseerauksen voi aina uudelleenpiirtää miespuoliselle supersankarille.
http://thehawkeyeinitiative.com/
Vastaavia esimerkkejä löytyy myös Escher Girlsistä.
http://eschergirls.tumblr.com/